ERP VE CRM FARKI NEDİR?
Bir kurumsal kaynak planlaması (ERP), öncelikle şirketlerin maliyetleri kontrol etmek ve şirket hedeflerine ulaşmak için mali durumlarını ve kaynaklarını yönetmelerine yardımcı olmak için kullanılan bir dizi yazılım modülüdür. Bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımı, şirketlerin satış döngüsünü ve müşteri deneyimini yönetmesine yardımcı olur. Bu kılavuzda, tanımları, maliyetleri, temel özellikleri, farklılıkları ve şirketlerin bunları ideal olarak ne zaman kullanması gerektiği dahil olmak üzere her bir sistemi ele alacağız.
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP), iş süreçlerini basitleştirmek ve iyileştirmek isteyen şirketler için iki seçenektir. Her ikisi de birden çok departmandaki verileri birbirine bağlayan ve manuel, zaman alan görevleri otomatikleştiren kurumsal yazılım çözümleridir.
CRM sistemleri, pazarlama, satış, reklam ve müşteri hizmetleri gibi ön büro iş fonksiyonlarını destekler ve birbirine bağlar. ERP sistemleri ise öncelikle finans, tedarik zinciri operasyonları ve İK gibi arka ofis işlevlerini destekler ve birbirine bağlar.
Temel Çıkarımlar
CRM ve ERP, verileri merkezileştirip birbirine bağlayarak ve süreçleri otomatikleştirerek iş değerini artıran yazılım çözümleridir.
CRM, müşteri etkileşimlerini ve içgörülerini otomatikleştirirken, ERP iş süreçlerini ve operasyonları otomatikleştirir.
CRM ve ERP sistemleri entegre edildiğinde gelişmiş iş verimliliği ve üretkenlik sağlar.
CRM ve ERP: Temel Farklılıkları Anlamak
CRM ve ERP sistemlerinin her ikisi de işletmelerin üretkenliği artırmasına, otomasyonu geliştirmesine ve gelir üretimini artırmasına yardımcı olur.
İkisi arasındaki temel fark, ERP yazılımının öncelikle finansal veriler ve operasyonlar için, CRM yazılımı ise işin satış ve müşteri hizmetleri tarafında kullanılmasıdır. ERP sistemleri öncelikle arka ofis işlevlerini (muhasebe, satın alma, İK ve uyumluluk gibi) desteklerken, CRM ön büro işlevlerini (pazarlama, satış ve hizmet gibi) destekler.
Birçok ERP, CRM özellikleri içerir, ancak CRM’ler, ERP özellikleri içermez veya işlem verilerini işlemez. Hem CRM hem de ERP, başarılı bir iş BT sisteminin kritik bileşenleridir ve biri diğerinin yerini alamaz.