Otel rezervasyonu ve kabulü, iç denetim ve misafir hizmetlerini yönetmek, işlemek ve kontrol etmek, konaklama verilerini belgelemek, iş kalitesini ve teslimatını yönetmek ve muhasebe programının finansal işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla kurulan bir sistemdir.
Genel Özellikler:
Rezervasyon Seçenekleri:
- Acente / Şirket
- Rezervasyon türü (GTD / 6PM)
- Rezervasyon durumundaki değişiklikler (Gösteri Yok / İptal Edildi)
- Onayla
- Kredi kartları
- Depozito / CXL
- Tesis Planlayıcı
- Sabit ücretler
- Tarih
- Kayıt Kartı
- Yönlendirme
Ek Rezervasyon Özellikleri:
- Oda Planı
- Toplu Onaylar
- Takvim
Ön Ofis:
Varışlar ve Kayıtlar
- Gelenleri Arama (Konuk Girişi Yapma)
- Gelenleri Kuyruğa Yerleştirme
- Kuyruğu Yönetmek
- Giriş Yapan Konuğu Kontrol Etmek
Misafirler:
- Misafiri Arama
- Misafir Kayıtlarını Düzenleme
- Girişi İptal Etme
Ek Ön Büro Özellikleri:
- Oda Ataması
- Oda Taşıma
- Uzatılmış Konaklama
- Uyandırma Aramaları
- Hesaplar
GENEL ÖZELLİKLER:
Borç, misafirin bir hizmet aldığı ve hizmet için otele borçlu olduğu bir işlem kaydıdır. Örneğin, bir misafir restoranda akşam yemeği gibi bir unsur için hizmet aldığında, pusulaları misafirin hesabına (Folyo) bir işlem kodu kullanarak borç olarak kaydeder. Ödeme, misafirin kendi bakiyesine uygulanan bir fayda veya hizmet için ödeme yaptığı konuk folyo bakiyesinden “düşen” bir işlem kaydıdır. Misafirin hesabına ödeme hesabı eklemenin başka bir yolu da bir misafirin hesabında düzenleme yapmaktır. Çoğu durumda ödemeler, bir misafir çıkış yaptığında gönderilen ödemelerdir. Örneğin, bir misafir ödeme yaptığında veya folyoda bir düzeltme veya değişim olduğunda, ödeme veya düzenleme misafirin hesabına (Folyo) bir işlem kodu kullanarak alacak kaydı yapılır.
- Folyolarda Gezinme
- Ücret Gönderme
- Odadan Odaya Transfer Ücreti Gönderme
- Folyo Hesabından Ücret
- Aktarma
- Ödemeleri Gönderme
- Bir Folyoyu Önizleme, Yazdırma ve Dosyalam
- Bir Ücreti Bölme
- Bir Ücreti Ayarlama
- Bir Arayüz veya Gece Denetimi Kaydını Ayarlama
- Bir Masrafı Düzeltme
- Misafir Para İadeleri ve Ödenen Çıkışları Görme
Faturalandırma Seçenekleri:
- Kredi kartları
- Sabit ücretler
- Gönderi Geçmişi
- Yönlendirme
Ödeme:
- Nakit Çıkışı
- Kredi Kartı Çıkışı
- Doğrudan Fatura Ödemesi
- Yerleşim ve Erken Ayrılma
- Ödünç Vermeyi Yeniden Etkinleştirme
- Bireyleri kontrol edin
Kasiyer İşlevleri:
- Kasiyer Raporları
- Döviz Kurları
- Folyo Geçmişi
- Depozito / CXL
- Makbuz Geçmişi
- Kasiyer Vardiyasını Kapatma
- Kasiyer Raporlarını Yeniden Yazdırma
Temizlik:
OTEL PREMIO Oda Yönetimi modülü, çalışanların bir odanın hali ve müsaitlik durumuyla ilgili çeşitli yönleri görüntülemesini ve kontrol etmesini sağlar. Kat hizmetleri, oda geçmişi, doluluk ve bakım bilgileri parmaklarınızın ucundayken, Oda Yönetimi ve Kat Hizmetleri departmanları sorunsuz bir şekilde birlikte çalışır. Dikkat edilmesi gereken alanları etkin bir şekilde ele alarak konukların memnuniyetini daha iyi sağlamak en önemli hedeflerdendir.
Kat Hizmetleri seçeneği, konukların yatak açma hizmeti tercihlerine izin verir veya oda servisi için hizmet süreleri talep eder. Ayrıca, Kat Hizmetlerinin bu konuğun ihtiyaç duyabileceği tüm istekler bu seçenek kullanılarak alınır ve departmanın Görev Atama sayfalarında görüntülenir.
Öncelikler:
- Bir Odanın Durumunu Değiştirme
- Oda Koşullarını Ayarlama
- Görevliye Puan Verebilme
- Görev Atayabilme
- Kapatma Görevleri
- Kat Hizmetleri
NAZEL MOBIL:
- Otel misafirleri Nazel Mobil’i her yerden kolayca hizmet talep ve takibi için kullanabilirler.
- Nazel Mobil sadece android işletim sistemi ile uyumludur.
- Uygulama misafir cep telefonuna yüklenir ve misafir taleplerini kolayca almak için otel hizmetlerine bağlanır.
- Uygulama çevrimiçi olarak kullanılır.
Ana Fonksiyonlar:
1. Hizmet talebini kaydedin ve misafir faturasına ekleyin.
2. Otelin restoran menüsüne göz atın ve sipariş verin.
3. Başta misafir hesabı raporu olmak üzere, istediğiniz zaman farklı raporlara göz atın.
Ana Özellikler:
1. Ücretsiz hizmetlere ve diğer hizmetlerin fiyatlarına göz atın.
2. Otel bölümleri ve oda görsellerine göz atın ve kullanılabilirlik aralığındaki fiyatını kontrol edin.
3. Otel web sitesine uygulama üzerinden erişin.
4. Aşağıdaki tarih çizgisiyle uygulama ara yüzünde konukların tercih ettiği görsellere göz atın.
Hesaplar:
- Hotel Professional, otel misafirleri ile ilgili günlük finansal işlemleri ve farklı hizmetleri kapsayarak fonksiyonel entegrasyon sağlamaya hizmet eder.
- Otelin finansal işlem girdileri için kullandığı sistem hesap planıyla çalışır.
- Çoğu ülkede uygulanan KDV ve diğer vergileri kodlar ve uygular.
- Mevcut muhasebeyi, satış yönetim sistemi hesaplarını ve ödeme işlemlerini takip edin; nakit toplayın, indirimler yapın ve iptal etmek istediğiniz seçeneği belirleyin.
Ek Oda Yönetim Seçenekleri:
- Hizmet Dışı (Dolu veya rezerve edilmiş bir odanın Hizmet Dışı statüsüne alınması mümkün değildir)
- Bakım